רוצה לגייס לקוחות חדשים? להגדיל מכירות? לייצר הכנסה מהאתר?


הצוות של PUSH יסייע ויעזור לך לבצע ולהגיע לחשיפה מירבית ולהצלחה מיטבית:


קידום העסק דרך יעוץ ובניית אסטרטגיה ותוכנית שיווק. ניהול ושימור לקוחות ומציאת שיטתיות ושיטות עבודה.


שיווק באינטרנט- אימיילים, ניוזלטרים, אתרים, בלוגים, פורומים, קישורים ממומנים, שיתופי פעולה, רשתות חברתיות, תרגומים, מאמרים, רישום באינדקסים.


חשיפה לתודעה חדשה - מיתוג מיצוב ובידול תוכן בשילוב של תקשורת חזותית ושיווקית .



לפרטים בבקשה לפנות למייל eshivuk@gmail.com או 050-5286275

יום שבת, 6 בספטמבר 2008

תוכן שיווקי לאינטרנט – לא כל אחד יכול

תוכן שיווקי לאינטרנט – לא כל אחד יכול הטרנד החדש-ישן של אתרי מאמרים ופורטלי עסקים באינטרנט, המאפשרים לפרסם מידע אודות עסקים חינם אין כסף, גרם לבעלי עסקים קטנים לקפוץ באושר על המציאה. כאשר התקציב לפרסום כה זעום, אין משמח ממדיה פרסומית בחינם . הדבר היחיד הדרוש לפרסום באתרים מסוג זה הוא תוכן שיווקי – פרופיל העסק שמדגיש את איכויותיו ו מאמרים אודות תחום העיסוק, שיעניינו את הגולשים בדיוק במידה שתביא אותם ליצירת קשר. כדי להמשיך ולחסוך, רבים מבעלי העסקים הקטנים מחליטים לכתוב את ה תכנים השיווקיים בעצמם . הבעיה היחידה בהחלטה הזו, היא ש השיקולים המנחים אותה הינם קצרי טווח . נכון, היא מבטלת את הצורך בהשקעה מיידית ב קופירייטר מקצועי , אולם כתיבה דורשת זמן ומאמץ רבים , בעיקר מאנשים שאין זה תחום ההתמחות שלהם, ו זמן שווה כסף . חשוב מכך – השקעת הזמן והמאמץ ב כתיבה לרוב אינה מובילה לפנייה של לקוחות פוטנציאליים , והדבר מביא ל הפסד לטווח הרחוק , שעולה בהרבה על החיסכון . יש כללים ל כתיבה שיווקית נכונה , במיוחד לאינטרנט , ו נדרשים עבורה ניסיון והבנה שיווקית . לא כל אחד יכול. הרי לכם כמה טעויות נפוצות המאפיינות תכנים פרסומיים לא מקצועיים המופיעים ברשת – - הארכת יתר – כבעלי עסקים, רובנו מאמינים שכל מה שאנו עושים חשוב וראוי לציון, ושוכחים לפעמים ש לרוב הגולשים באינטרנט אין זמן, ואם יש זמן – אין סבלנות. למעשה, אנחנו הגולשים לא קוראים אלא מרפרפים . אם איננו מאתרים במהירות את הנושא שחיפשנו - נמשיך מייד הלאה. - דחיית העיקר – מגבלת הזמן והסבלנות של הגולשים צריכה להנחות את הכותב גם בתכנון סדר העדיפויות של הנושאים שיידונו ב טקסט . על כן, ה כתיבה צריכה להיות רק השלב הסופי בתהליך שלם של גיבוש אסטרטגיה שיווקית , הגדרת מטרות ויעדים לשיווק, והחלטה מה כדאי להבליט תחילה, מה לשמור רק למתעניינים ומה להשמיט. כמו בידיעה חדשותית – העיקר צריך להופיע בהתחלה , כדי שלא יקרה מצב שבו קהל היעד נחשף ל תוכן , חלף על פניו ועבר הלאה, מבלי להגיע לעיקרו. - קפיצה מנושא לנושא – זו הבעיה שמטרידה אותי, באופן אישי, יותר מכולן. לרוב, כאשר אני מקבלת מלקוח טקסט ל עריכה שיווקית , אני משקיעה את רוב הזמן בארגון ה טקסט לנושאים - גרירת משפטים ממקום למקום כך שייצרו רצף הגיוני. אנשים שאינם מתמחים בתחום ה כתיבה , נוטים להעתיק משפטי מפתח שפורסמו באתרים העוסקים בתחום דומה, בלא קשר בין משפט למשפט, ולצרף אליהם מחשבות אישיות שלהם, בדיוק באופן שבו הן מסודרות בראשם. התוצאה היא לרוב "סלט" שקשה מאוד לעורך המקצועי להבין את פשרו, קל וחומר ללקוח הפוטנציאלי . - חזרות מיותרות - חוסר הארגון של ה טקסט ו"השאלתו" ממגוון מקורות באינטרנט מביאה בדרך כלל את הכותבים למצב של חזרה על רעיון פעמים רבות לאורך הטקסט , כל פעם בניסוח אחר, באופן שעלול להתיש את הקורא. - שימוש יתר בסופרלטיבים – כל מחמאה דורשת גיבוי. כתיבה שיווקית צריכה להכיל את הגיבוי בלבד, ולהותיר בצד את המחמאות העצמיות . במקום סופרלטיבים, כדאי לציין את החוזקות האובייקטיביות של בית העסק , אותם גורמים שמבדלים אותו ביחס לבית עסק אחר בתחומו. - שימוש בקלישאות – אנשים לא אוהבים קלישאות שחוקות. הם נוטים לדלג עליהן ולהמשיך הלאה, ואוטומטית מתקשים להתחבר אל הגורם המשתמש בהן. - שימוש במונחים מקצועיים – רוב בעלי המקצוע מבלים את היום עם קולגות שמכירים את כל הז'רגון המקצועי שלהם בעל פה. כתיבה לאינטרנט , הפונה לצרכן הסופי ולא לקולגה, צריכה להיות נטולת מושגים שהגולש לא מבין . כתיבה שיווקית נכונה צריכה לקרוא את קהל היעד , ולהשתמש רק ב מילים שמדברות אליו . וזוהי רק ההתחלה... כתיבה שיווקית היא תורה שלמה. כדאי ומשתלם לאפשר ל בעלי המקצוע לבצע אותה.
שיר מנור , קופירייטרית ו מעצבת גרפית , מנהלת " מילת הקסם " פורסם על ידי שיר מנור, "מילת הקסם" http://www.milat-hakesem.co.il , מקור המאמר: www.maker.co.il יום שלישי 19 אוגוסט 2008

אין תגובות:

ארכיון הבלוג